Air France-KLM is een Frans-Nederlandse multinational onder Frans recht met zijn hoofdkantoor in Charles de Gaulle Airport bij Parijs. In 2017 vervoerde de maatschappij 98 miljoen passagiers.

Air France KLM had binnen haar ICT afdelingen moeite om nieuwe manieren van werken te verspreiden onder de werknemers. Daarvoor hebben wij een gamification concept ontwikkeld in de vorm van een mobiele game. Medewerkers kunnen hierop mini-games spelen om wijzer te worden op het gebied van bijvoorbeeld Agile en SCRUM.

 

Project ontwikkeld ten tijde en in dienstverband van The Others

KLM Blauw

Air France Blauw

Air France Rood

Learning

Spelend Agile leren

We stimuleren de werknemers van AF-KLM door ze problemen uit de praktijk voor te schotelen in de vorm van mini-games. Welke team-rollen heb je nodig voor het maken van een nieuwe cabinpad applicatie? Welke teamrollen hebben daarbij prioriteit? Zo wordt de materie omgezet in een leuke uitdaging.

Ontwikkeling

Test je skills en draag bij aan oplossingen

Door de game te spelen wordt er een steeds specifieker profiel van de speler vastgelegd, waarmee op den duur gerichte vragen gesteld kunnen worden. Zo kun je via de game live bijdragen aan problemen die in de echte wereld spelen. Het zorgt voor een nieuw kanaal van communicatie maar ook voor meer binding tussen collega’s.

Sociaal

Verbind met je collega’s

Sinds de fusie is Air France KLM een enorme internationale onderneming. Veel collega’s kennen elkaar niet en wonen soms honderden kilometers van elkaar verwijderd. Door sterke sociale aspecten aan te brengen in de game worden collega’s van alle streken aan elkaar verbonden via de mini-games, maar ook serieuzere zaken, als er een nieuw team lid nodig is voor een klus bijvoorbeeld.